امروز چهارشنبه هیجدهم تیر ماهسال یک هزار و سیصدو نود و نه 1399/4/18

دکتر طهرانچی در دیدار روسای واحدهای استان مرکزیدکتر طهرانچی در دیدار روسای واحدهای استان مرکزی
دکتر طهرانچی در دیدار روسای واحدهای استان مرکزی: ترم آینده ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی خواهد بود/ پرداخت معوقات پاداش بازنشستگان/ ارائه پیشنهاد افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان به هیأت امنا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ترم تحصیلی آینده دانشگاه به صورت ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی خواهد بود دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ظهر روز گذشته در دیدار با روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه در سامانه پایش آزاد، 27 برنامه بارگذاری شده که بیش از 16 هزار زمینه پژوهشی دارد، گفت: تا به حال 704 پروپوزال کارشناسی ارشد و 185 پروپوزال دکتری در حال انجام است. استان مرکزی با دارا بودن صنایع بزرگ، پتانسیل بالایی در تعریف نظام موضوعات دارد و باید بیش از گذشته در این زمینه فعالیت کند. وی با اشاره به برگزاری جلسه دانشگاه آزاد اسلامی با شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اظهار داشت: در این جلسه بسیاری از مشکلات و چالش ها حل و مصوب شد. همچنین در این شورا، گزارشی از سامانه پژوهشیار دانشگاه ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در سامانه پژوهشیار، 158 هزار کنشگر در حال فعالیت هستند، گفت: این سامانه یکی از سرمایه های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است که باید تمام تلاش خود را برای ارتقا و استفاده از آن به کار برد. استان مرکزی نیز به دلیل صنعتی بودن، می تواند فعالیت های مثمر ثمری در این سامانه داشته باشد. با فعال شدن سامانه پژوهشیار، در واقع بستر فعالیت های شبکه ای فراهم شده و لازم است واحدهای دانشگاهی در این بستر، برنامه علمی داشته باشند. ارائه پیشنهاد افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان به هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی   دکتر طهرانچی در ادامه با بیان اینکه پیشنهاد افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی برای سال جاری به هیأت امنای دانشگاه ارائه شده، گفت: کشور در شرایط اقتصادی نامطلوبی قرار دارد و لازم است که چند برنامه ازجمله متناسب‌سازی نسبت استاد به دانشجو، ترکیب هیات علمی موثر در هر استان و... در دانشگاه اجرا شود تا در یک فرآیند منطقی، شرایط افزایش حقوق به صورت معقول فراهم شود.  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: لازم و ضروری است که با یک رقم منطقی، روند بازخرید پرسنل ادامه داشته باشد.  افزایش حقوق باید براساس میزان اثربخشی، درآمدزایی و تحول‌آفرینی پرسنل باشد  دکتر طهرانچی با تأکید بر لزوم ایجاد فرآیندهایی برای افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: در فرآیند جدید، افزایش حقوق ها، باید براساس میزان اثربخشی، درآمدزایی و تحول‌آفرینی پرسنل انجام شود و اگر کسی در افزایش درآمد دانشگاه نقشی داشت، حقوق بیشتری دریافت کند.  وی با تأکید بر اهمیت نیروی انسانی در هر سازمان، گفت: این موضوع در دانشگاه آزاد اسلامی نیز بسیار حائز اهمیت است و تمام تلاش ما برای رضایت کارکنان و بازنشستگان است. در این راستا، پرداخت معوقات پاداش بازنشستگان در اولویت است.  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: تلاش کل مجموعه ، ارتقای برند و کیفیت دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی زمینه هاست؛ همانگونه که در آموزش مجازی بسیار موفق عمل کردیم. ترم آینده؛ ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه در شرایط شیوع بیماری کرونا به ناچار به آموزش مجازی روی آوردیم، گفت: امروز آموزش عالی در شرایطی قرار دارد که سال گذشته اینگونه نبود. این فضا دیگر به گذشته بر نمی گردد. بنابراین باید به این واقعیت توجه داشته باشیم و خود را با شرایط و تحولات جدید وفق دهیم، چرا که ارائه خدمت در دوران بحران باعث بقای سازمان هاست.  وی ادامه داد: برگزاری کلاس های مجازی، تجربه‌ای بود تا اساتید و دانشجویان با محیط آموزش مجازی آشنا شوند. شروع ترم آینده به صورت حضوری و ادامه آن به صورت مجازی خواهد بود. با توجه به اینکه خطر شیوع کرونا همچنان باقی است، ترم آینده در واقع ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی خواهد بود.  جزییات برگزاری ترم آینده در دانشگاه آزاد اسلامی  وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای ترم آینده دانشگاه آزاد اسلامی باید جدید و منعطف باشد، اظهار داشت: یکی از برنامه ها برای ترم آینده این است که یک ماه اول ترم به صورت فشرده به کلاس های عملی اختصاص یابد. در این خصوص آیین‌نامه و بخشنامه های کلی به استان ها ابلاغ می شود و تصمیم‌گیری درخصوص جزئیات و نحوه اجرای آنها، به استان ها واگذار می شود.  دکتر طهرانچی ادامه داد: تابستان فرصت مناسبی است که واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی دوره های آموزش تکمیلی آشنایی با محیط آموزش مجازی برای اساتید برگزار کنند. انتظار ما از اساتید، خلق ارزش افزوده در آموزش های غیرحضوری است و برای این کار نیازمند طراحی یک نظام جدید آموزشی هستیم، چرا که کرونا پارادایم های ذهنی ما را به نحوی تغییر داد که هیچ‌گاه به آن فکر نمی کردیم، اما همکاران خوب ما در دانشگاه آزاد اسلامی به طور شایسته خود را با شرایط وفق دادند و در بستر مناسبی که در این دانشگاه ایجاد شد، آموزش مجازی با مشارکت اساتید و دانشجویان به خوبی پیاده شد.  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به لزوم بازتعریف وظایف و اختیارات بخش های مختلف واحدهای دانشگاهی، گفت: در ماه های اخیر با شرایطی مواجه شدیم که نحوه فعالیت ها در قسمت های مختلف دانشگاه تغییر یافت. به عنوان مثال معاونان دانشجویی که پیش از این مسئولیت خوابگاه، سلف و امور دانشجویی را برعهده داشتند، در حال حاضر با توجه به اینکه این قسمت ها غیرفعال شده و به دانشجویان خدماتی در زمینه سلف و خوابگاه ارائه نمی شود، وظایف مربوط به آنان نیز بازتعریف خواهد شد.  وی در پایان خاطرنشان کرد: حفظ کیان دانشگاه، ارتقای علمی و گسترش فضای انقلابی، سه مطالبه مقام معظم رهبری از دانشگاه آزاد اسلامی است که در رأس برنامه ها و اولویت های مدیران و مسئولان این دانشگاه قرار دارد و واحدها نیز باید در تحقق آن، همکاری داشته باشند.  در ادامه این جلسه، دکتر حسین کلانتری خلیل‌آباد سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک، ضمن ارائه گزارشی از برگزاری موفقیت‌آمیز کلاس های مجازی و توضیحاتی درخصصوص برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اسلامی استان، گفت: به طور کلی 689 آزمون در واحد اراک برگزار شد. بیش از 11 هزار دانشجو در واحد اراک در امتحانات پایان ترم حضور داشتند.  وی با اشاره به فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فناوری و نوآوری، اظهار داشت: بازار فناوری با 6 سرا در واحد اراک تعریف شده است. 7 مرکز رشد در استان شامل 2 مرکز رشد در واحد اراک، واحدهای خمین، ساوه، نراق، تفرش و آشتیان فعالیت دارند. همچنین 24 هسته و واحد فن‌آور در اراک فعالیت می کنند.  گفتنی است، مواردی ازجمله ارائه 7 راهکار برای جذب دانشجو، بورسیه تحصیلی (عادی و ممتاز)، هدایت تحصیلی، ارائه پیشنهاد ادامه فعالیت سه واحد اراک، ساوه و خمین به عنوان واحد دانشگاهی و ادامه همکاری واحدهای کوچک و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی به عنوان «سرا»، ارائه گزارش تفصیلی از بیماری های ریشه خیار و بحث های بیولوژیکی مرتبط با آن که برعهده واحد اراک گذاشته شد، ارائه آمار کلاس های مجازی و... در این جلسه مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

دکتر طهرانچی در دیدار روسای واحدهای استان مرکزی

ادامه مطلب ...


 

امیر سعیدی- مدیرکل توسعه و منابع نیروی انسانی دانشگاه آزاد اسلامي واحد جيرفت

حوزه اداري و مالي در جهت ايجاد بستر مناسب براي فعاليتهاي دانشگاه اقدام و پشتيباني سريع و مؤثر از حوزه هاي آموزشي، پژوهشي، فرهنگي، دانشجويي و عمراني را به نحو مطلوب انجام مي دهد و طي دو سال اخير اين حوزه از لحاظ جذب درآمد غيرشهريه و وصول مطالبات شهريه در سطح استان و حتي كشور بي نظير بوده است.

وظايف معاونت اداري و مالي:

*تأمين نيروي انساني مورد نياز دواير مختلف و اجراي ضوابط مربوط به كاركنان و حوزه اداري

*پشتيباني از ايجاد امكانات لازم و فضاي مناسب و تجهيز فضاي آموزشي و تحقيقاتي و رفاهي

*پشتيباني سريع، مؤثر و قانونمند از حوزه هاي مختلف

*جهت پيشبرد اهداف علمي آموزشي، پژوهشي، فرهنگي، دانشجويي و عمراني

* كنترل و نظارت مستمر بر كليه فعاليتهاي مالي و اداري حوزه هاي مختلف

*همكاري در تهيه و تنظيم بودجه با دفتر طرح برنامه و بودجه اعم از بودجه كوتاه مدت و بلند مدت و بودجه هاي عملياتي، عمراني و پيش بيني درآمد و برآورد هزينه ها

*برگزاري كليه مناقصه و مزايده هاي واحد از طريق دبيرخانه كميسيون معاملات و تشكيل جلسات كميسيون معاملات

* سازماندهي فعاليتهاي مديريت هاي مجموعه حوزه اداري و مالي و تقسيم كار بين آنها

* اختصاص تسهيلات لازم به كاركنان و اعضاء هيات علمي در جهت توسعه رفاه و رضايت مندي نيروي انساني از طريق كميته بيمه و رفاه و امور مالي

*اختصاص تسهيلات دانشجويي از طريق صندوق رفاه دانشجويي و تأمين بودجه واحد از طريق شهريه و ساير منابع درآمدي غير از شهريه

* نظارت و اجراي صحيح قوانين مالي و مالياتي و بيمه اي و پرداخت به موقع بدهي به سازمانهاي دولتي

* تهيه و تنظيم تراز نامه ساليانه و ساير صورت هاي مالي و ارائه گزارش و تحليل هاي لازم به رئيس واحد و دبيرخانه منطقه 7

برخي از شاخص ها و امكانات واحد جيرفت كه آن را نسبت به واحدهاي ديگر منطقه 7 متمايز كرده است.

الف) احداث كارخانه

اين دانشگاه در جهت ايجاد منابع درآمدي غير شهريه و ايجاد امكانات آموزشي عملي و پژوهشي با توجه به داير بودن رشته هاي كشاورزي و صنايع غذايي اقدام به احداث كارخانه اسانس و عرقيات گياهان دارويي و معطر نموده است.

مشخصات كارخانه اسانس و عرقيات گياهان دارويي و معطر

كل زير بنا: 3000 متر مربع

سالن توليد و انبار: 505 متر مربع

سرمايه كل: 4156 ميليون ريال

ظرفيت توليد سالانه با يك شيفت كار: 200 تن

 محل احداث: مزرعه آموزشي تحقيقاتي خضرآباد

ماشين آلات و تجهيزات توليد: ديگ بخار تمام اتومات، دستگاه تقطير 3 تايي 500 كيلويي، برج خنك كننده و مخازن سوخت و آب پيش گرم، اسانس گير و خط بسته بندي با ظرفيت يك تن در ساعت و مخازن ذخيره پل اتيلن و استيل و ...

ب)مزرعه آموزشي و تحقيقاتي 100 هكتاري خضرآباد

وسعت: 100 هكتار

باغات مركبات: 25 هكتار. انواع مركبات، مارسلي، والنسيا، نارنگي، گريپ فروت

نخيلات 20 هكتار. انواع زاهدي، مضافتي، كلوته،مرداسنگ و خنيزي

سالن گلخانه: 19 سالن. وسعت 4 هكتار و مجهز به حوضچه و پمپ آب مجزا و سيستم گرمايش

مزرعه گياهان دارويي: 3 هكتار. گياهان دارويي رزماري، آلوئه ورا، نعناع فلفلي  و چاي ترش ...

 

گاو داري: 26 راس گاو و گوساله. اين گاو داري بخشي از گوشت نياز سلف سرويس دانشجويي را تأمين مي نمايد.

 

دامداري: 300 راس دام


مزرعه پرورش شتر مرغ: 13 نفر شتر مرغ


حوضچه پرورش ماهي: 3600 مترمربع وسعت. در اين حوضچه ماهيان گرمايي پرورش داده مي شود.

 *در بخش ديگري از مزرعه مذكور، اقدام به كاشت يونجه، جو، گندم، ذرت و در حين آن عمليات كشاورزي دانشجويي انجام مي گيرد.

*بخشي از زمين هاي تسطيح شده با امكانات ماشين آلات كشاورزي و آبياري قطره اي جهت اجراي پايان نامه هاي دانشجويي در اختيار دانشجويان كارشناسي ارشد قرار مي گيرد.


پ)مزرعه آموزشي تحقيقاتي دلفارد:

اين مزرعه در مسافت 35 كيلومتري شهرستان جيرفت و در نقطه اي قرار گرفته است كه با توجه به شرايط اقليمي رويش گياهان متنوع اي در آن امكان پذير مي باشد زيرا با توجه به نوع آب و هوا در اين مزرعه گياهان و درختچه ها و درختان گرمسيري و سردسيري در كنار يكديگر رشد مي كنند و اين فرصت مناسبي براي تحقيق و پژوهش اساتيد و دانشجويان اين واحد مي باشد.

ت)گلخانه آموزشي و تحقيقاتي

اين گلخانه يكي از بزرگترين گلخانه هاي آموزشي و تحقيقاتي كشور مي باشد كه در آن فعاليت هاي ذيل انجام مي گيرد:

*توليد انواع گل و گياهان زينتي و آپارتماني

*توليد نهال آناناس به وسيله ي تاج ميوه

*توليد نهال انبه و چيكو به وسيله ي بذر

*توليد نهال جم به وسيله ي بذر

*كشت هيدروپونيك

*فراهم نمودن بستر مناسب جهت اجراي طرحهاي تحقيقاتي و پايان نامه هاي كارشناسي ارشد و كارآموزي دانشجويان

ث) كنترل و نظارت اداري و حفاظت

اين واحد مجهز به سيستم اينترنت wirless با برد 50 كيلومتر است بطوري كه ساختمان ها و مزارع تحقيقاتي واحد نيز تحت پوشش اينترنت بي سيم قرار دارد و با استفاده از اين سيستم از طريق دوربين مدار بسته و بي سيم، حفاظت و كنترل سيستمي قسمت هاي مختلف دانشگاه به خوبي انجام مي گيرد.

ح) امكانات رفاهي

*نصب عابر بانك در ساختمان هاي اداري و آموزشي

*راه اندازي بوفه دانشجويي 3 واحد در ساختمان هاي آموزشي و خوابگاه ها

*شركت تعاوني مصرف كاركنان با حمايت هاي دانشگاه و در اختيار گرفتن 3 باب مغازه اقدام به راه اندازي فروشگاه و ارائه خدمات به كاركنان و اساتيد كرده است.

*مهمانسراي واحد در مركز استان همچنين یک واحد استادسرا در شهرستان جيرفت از جمله امكانات رفاهي است كه در اختيار اساتيد و كاركنان مي باشد.

*احداث 4 مجتمع مسكوني در شهرستان جيرفت و يك مجتمع مسكوني در مركز استان توسط شركت تعاوني مسكن كاركنان و شركت تعاوني مسكن مهر كاركنان دانشگاه آزاد اسلامي جيرفت در سنوات اخير و پشتيباني و حمايت از اين اقدام از طريق اختصاص تسهيلات مسكن به كاركنان، معرفي كاركنان به بانك ها و مؤسسات مالي و اعتباري و تسهيل در امور اداري شركت هاي تعاوني مسكن موجب خانه دار شدن كاركنان و اساتيد متقاضي شده است و از اين طريق بيش از 100 واحد مسكوني به كاركنان و اساتيد واگذار شده است.

*واگذاري 16 واحد از ويلاهاي مازاد بر خوابگاه دانشجويي به صورت اجاره به كاركنان با اخذ مجوزهاي لازم از كميسيون معاملات مركزي و امور حقوقي دانشگاه آزاد اسلامي.
*انعقاد قرارداد با دانشگاه هاي جيرفت و علوم پزشكي جهت اجاره خوابگاه هاي دانشجويي پس از اخذ مجوز از سازمان مركزي دانشگاه.

اهم عملكرد حوزه اداري و مالي در 2 سال اخير

*فعال نمودن كامل كميسيون معاملات به عنوان محور فعاليت هاي مالي و معاملاتي واحد

*تسهيم متناسب تسهيلات بين اعضاء هيأت علمي و كاركنان

*كاهش تخفيفات شهريه به كمتر از 1% كل شهريه و مساعدت به دانشجويان از طريق تسهيلات صندوق رفاه دانشجويي و تقسيط شهريه

*اهتمام به صرفه جويي و كاهش هزينه هاي جاري (غير از حقوق و دستمزد)و مأمور به خدمت شدن تعداد 8 نفر از كاركنان واحد در ساير واحدها

*ايجاد منابع درآمدي غير از شهريه از جمله احداث كارخانه استخراج اسانس و عرقيات گياهان دارويي

*اهتمام به موضوع رفاهي كاركنان و دانشجويان با استقرار بانك شعبه دانشگاه آزاد اسلامی جيرفت و راه اندازي 4 بوفه دانشجويي در ساختمان هاي آموزشي و خوابگاه ها و نصب عابر بانك و توسعه فروشگاه هاي شركت تعاوني مصرف، اجاره خوابگاه هاي دانشجويي، واحدهاي مسكوني اماكن تجاري، سلف سرويس ...

*افزايش كميت و كيفيت دوره ها و كارگاه هاي ضمن خدمت كاركنان و اساتيد و مديران

اهم عملكرد حوزه اداري و مالي در سال 1394

 

*فروش محصول مركبات مزرعه آموزشي و تحقيقاتي خضرآباد از طريق مزايده عمومي به مبلغ نه ميليارد و دويست ميليون ريال كه نسبت به سال قبل بيش از 100% رشد نشان مي دهد.
*كاهش نيروي انساني از طريق بازنشستگي پيش از موعد، باز خريد، مأمور به ساير واحدها ..
*تخصيص تسهيلات قرض الحسنه با كارمزد 4 درصد براي دانشجويان بدهكار كه قادر به پرداخت بدهي خود نبوده اند به مبلغ 2540/000/000 ريال از طريق تفاهم نامه با بانك ملي
*پرداخت تسهيلات دانشجويي از طريق صندوق رفاه دانشجويي واحد به كليه دانشجويان متقاضي
*نصب و راه اندازي اتوماسيون اداري كه باعث تسريع در امورات اداري و كاهش هزينه هاي اداري گرديده است.

*اجاره 19 سالن گلخانه به مبلغ يك ميليارد و سيصد ميليون ريال از طريق مزايده عمومي

*برگزاري مزايده عمومي واگذاري خدمات انتشارات دانشگاه در جهت ارتقاء كيفيت خدمات به دانشجويان و كاهش هزينه هاي واحد

در اين واحد در جهت ايجاد منابع درآمدي غير شهريه اقدام شده است و در سنوات اخير رشد نسبت درآمد غير شهريه به درآمد شهريه قابل ملاحظه است اين درآمد از محل فروش محصولات كشاورزي، اجاره برخي از املاك و ساختمان ها، فروش اينترنت و احداث کارخانه حاصل شده است.

پيش بيني مي شود درآمد غير شهريه اين واحد در پايان سال 1394 به اندازه 22 درصد درآمد شهريه باشد.

 

برنامه و سياست هاي آتي

*ايجاد منابع درآمدي غير از شهريه

*صرفه جويي و كاهش هزينه هاي جاري

*تعديل تعداد كاركنان از طريق استفاده از فرصت هاي بازنشستگي و مأمور به خدمت شدن در ساير واحد ها

*واگذاري و فروش املاك و ساختمان هاي پراكنده و كم استفاده  در جهت تمركز و تجميع دانشگاه

بازگشت