امروز چهارشنبه هیجدهم تیر ماهسال یک هزار و سیصدو نود و نه 1399/4/18

دکتر طهرانچی در دیدار روسای واحدهای استان مرکزیدکتر طهرانچی در دیدار روسای واحدهای استان مرکزی
دکتر طهرانچی در دیدار روسای واحدهای استان مرکزی: ترم آینده ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی خواهد بود/ پرداخت معوقات پاداش بازنشستگان/ ارائه پیشنهاد افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان به هیأت امنا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ترم تحصیلی آینده دانشگاه به صورت ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی خواهد بود دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ظهر روز گذشته در دیدار با روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه در سامانه پایش آزاد، 27 برنامه بارگذاری شده که بیش از 16 هزار زمینه پژوهشی دارد، گفت: تا به حال 704 پروپوزال کارشناسی ارشد و 185 پروپوزال دکتری در حال انجام است. استان مرکزی با دارا بودن صنایع بزرگ، پتانسیل بالایی در تعریف نظام موضوعات دارد و باید بیش از گذشته در این زمینه فعالیت کند. وی با اشاره به برگزاری جلسه دانشگاه آزاد اسلامی با شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اظهار داشت: در این جلسه بسیاری از مشکلات و چالش ها حل و مصوب شد. همچنین در این شورا، گزارشی از سامانه پژوهشیار دانشگاه ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در سامانه پژوهشیار، 158 هزار کنشگر در حال فعالیت هستند، گفت: این سامانه یکی از سرمایه های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است که باید تمام تلاش خود را برای ارتقا و استفاده از آن به کار برد. استان مرکزی نیز به دلیل صنعتی بودن، می تواند فعالیت های مثمر ثمری در این سامانه داشته باشد. با فعال شدن سامانه پژوهشیار، در واقع بستر فعالیت های شبکه ای فراهم شده و لازم است واحدهای دانشگاهی در این بستر، برنامه علمی داشته باشند. ارائه پیشنهاد افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان به هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی   دکتر طهرانچی در ادامه با بیان اینکه پیشنهاد افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی برای سال جاری به هیأت امنای دانشگاه ارائه شده، گفت: کشور در شرایط اقتصادی نامطلوبی قرار دارد و لازم است که چند برنامه ازجمله متناسب‌سازی نسبت استاد به دانشجو، ترکیب هیات علمی موثر در هر استان و... در دانشگاه اجرا شود تا در یک فرآیند منطقی، شرایط افزایش حقوق به صورت معقول فراهم شود.  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: لازم و ضروری است که با یک رقم منطقی، روند بازخرید پرسنل ادامه داشته باشد.  افزایش حقوق باید براساس میزان اثربخشی، درآمدزایی و تحول‌آفرینی پرسنل باشد  دکتر طهرانچی با تأکید بر لزوم ایجاد فرآیندهایی برای افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: در فرآیند جدید، افزایش حقوق ها، باید براساس میزان اثربخشی، درآمدزایی و تحول‌آفرینی پرسنل انجام شود و اگر کسی در افزایش درآمد دانشگاه نقشی داشت، حقوق بیشتری دریافت کند.  وی با تأکید بر اهمیت نیروی انسانی در هر سازمان، گفت: این موضوع در دانشگاه آزاد اسلامی نیز بسیار حائز اهمیت است و تمام تلاش ما برای رضایت کارکنان و بازنشستگان است. در این راستا، پرداخت معوقات پاداش بازنشستگان در اولویت است.  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: تلاش کل مجموعه ، ارتقای برند و کیفیت دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی زمینه هاست؛ همانگونه که در آموزش مجازی بسیار موفق عمل کردیم. ترم آینده؛ ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه در شرایط شیوع بیماری کرونا به ناچار به آموزش مجازی روی آوردیم، گفت: امروز آموزش عالی در شرایطی قرار دارد که سال گذشته اینگونه نبود. این فضا دیگر به گذشته بر نمی گردد. بنابراین باید به این واقعیت توجه داشته باشیم و خود را با شرایط و تحولات جدید وفق دهیم، چرا که ارائه خدمت در دوران بحران باعث بقای سازمان هاست.  وی ادامه داد: برگزاری کلاس های مجازی، تجربه‌ای بود تا اساتید و دانشجویان با محیط آموزش مجازی آشنا شوند. شروع ترم آینده به صورت حضوری و ادامه آن به صورت مجازی خواهد بود. با توجه به اینکه خطر شیوع کرونا همچنان باقی است، ترم آینده در واقع ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی خواهد بود.  جزییات برگزاری ترم آینده در دانشگاه آزاد اسلامی  وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای ترم آینده دانشگاه آزاد اسلامی باید جدید و منعطف باشد، اظهار داشت: یکی از برنامه ها برای ترم آینده این است که یک ماه اول ترم به صورت فشرده به کلاس های عملی اختصاص یابد. در این خصوص آیین‌نامه و بخشنامه های کلی به استان ها ابلاغ می شود و تصمیم‌گیری درخصوص جزئیات و نحوه اجرای آنها، به استان ها واگذار می شود.  دکتر طهرانچی ادامه داد: تابستان فرصت مناسبی است که واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی دوره های آموزش تکمیلی آشنایی با محیط آموزش مجازی برای اساتید برگزار کنند. انتظار ما از اساتید، خلق ارزش افزوده در آموزش های غیرحضوری است و برای این کار نیازمند طراحی یک نظام جدید آموزشی هستیم، چرا که کرونا پارادایم های ذهنی ما را به نحوی تغییر داد که هیچ‌گاه به آن فکر نمی کردیم، اما همکاران خوب ما در دانشگاه آزاد اسلامی به طور شایسته خود را با شرایط وفق دادند و در بستر مناسبی که در این دانشگاه ایجاد شد، آموزش مجازی با مشارکت اساتید و دانشجویان به خوبی پیاده شد.  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به لزوم بازتعریف وظایف و اختیارات بخش های مختلف واحدهای دانشگاهی، گفت: در ماه های اخیر با شرایطی مواجه شدیم که نحوه فعالیت ها در قسمت های مختلف دانشگاه تغییر یافت. به عنوان مثال معاونان دانشجویی که پیش از این مسئولیت خوابگاه، سلف و امور دانشجویی را برعهده داشتند، در حال حاضر با توجه به اینکه این قسمت ها غیرفعال شده و به دانشجویان خدماتی در زمینه سلف و خوابگاه ارائه نمی شود، وظایف مربوط به آنان نیز بازتعریف خواهد شد.  وی در پایان خاطرنشان کرد: حفظ کیان دانشگاه، ارتقای علمی و گسترش فضای انقلابی، سه مطالبه مقام معظم رهبری از دانشگاه آزاد اسلامی است که در رأس برنامه ها و اولویت های مدیران و مسئولان این دانشگاه قرار دارد و واحدها نیز باید در تحقق آن، همکاری داشته باشند.  در ادامه این جلسه، دکتر حسین کلانتری خلیل‌آباد سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک، ضمن ارائه گزارشی از برگزاری موفقیت‌آمیز کلاس های مجازی و توضیحاتی درخصصوص برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اسلامی استان، گفت: به طور کلی 689 آزمون در واحد اراک برگزار شد. بیش از 11 هزار دانشجو در واحد اراک در امتحانات پایان ترم حضور داشتند.  وی با اشاره به فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فناوری و نوآوری، اظهار داشت: بازار فناوری با 6 سرا در واحد اراک تعریف شده است. 7 مرکز رشد در استان شامل 2 مرکز رشد در واحد اراک، واحدهای خمین، ساوه، نراق، تفرش و آشتیان فعالیت دارند. همچنین 24 هسته و واحد فن‌آور در اراک فعالیت می کنند.  گفتنی است، مواردی ازجمله ارائه 7 راهکار برای جذب دانشجو، بورسیه تحصیلی (عادی و ممتاز)، هدایت تحصیلی، ارائه پیشنهاد ادامه فعالیت سه واحد اراک، ساوه و خمین به عنوان واحد دانشگاهی و ادامه همکاری واحدهای کوچک و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی به عنوان «سرا»، ارائه گزارش تفصیلی از بیماری های ریشه خیار و بحث های بیولوژیکی مرتبط با آن که برعهده واحد اراک گذاشته شد، ارائه آمار کلاس های مجازی و... در این جلسه مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

دکتر طهرانچی در دیدار روسای واحدهای استان مرکزی

ادامه مطلب ...


 
خداوند متعال را شاکریم که با وجود توانایی هایی که دراطراف مان وجود داردآن طور که شایسته باشد استفاده علمی و پژوهشی را ببریم، و در این راستا مبنای ارزش کارمان را شکل دهیم نظم به مباحث مختلف علمی قرار خواهیم داد و محوری را که ترسیم نمو دیم ماحصل تلاش ذهنی و خلاقانه ای خواهد بود که شما عزیزان پذیرای آن خواهید بود.

مقوله را برآن میدانیم که شما عزیزانی که در صورت تمایل برای ارائه راهکار بدیع و پیشنهاد سریع اقدامی داشته باشید با همکاری تان موجب خوشنودی ما نیز خواهید شد./

عملکرد وزین، گزارش کار و اعم فعالیّت های انجمن آموزش زبان و ادبیّات انگلیسی (اوج السا) دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت جهت آنالیز و بررسی

اِلِمانِ انجمن و محور اصلی

انجمن زبان انگلیسی اوج السا در حیطه ی بررسی علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت فعالیت و کارهای اجرایی آموزشی زبان خود را شروع و با تهیه و تدوین مجله زبان انگلیسی با شمارگان (اولین، دومین، سومین، چهارمین و پنجمین) مجله علمی خود را به چاپ برساند با انجام این مسئولیت خطیر در مدار پژوهش و تحقیق ادامه خواهیم داد.

در این راستا مجموعه سترگ علمی زبان انگلیسی می طلبد برای استمرار کارهای ثقیل به منابع انسانی با ارزش که عطف بر آن دانشجوی زبان انگلیسی باشد ره علم را بیش از پیش به جلو ببرد. شایان ذکر است این انجمن با بهره گیری کادر دانشجویی ورزیده، مجرب و همچنین دوره دیده توانسته است بر درخشش این انجمن کمک نماید. انجمن زبان انگلیسی اوج السا دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت انجمنی است علمی، تخصصی، پژوهشی و غیر سیاسی که هدف آن فقط آموزش برای دانشجویان و علاقه مندان به زبان انگلیسی می باشد. جهت معرفی بیشتر انجمن زبان انگلیسی اوج السا مواردی را به صورت موجز برای آشنایی بیشتر شما دانشجویان بیان می نمائیم.

عملکرد پنج ساله انجمن در یک نگاه

1-چاپ پنج نسخه از مجله علمی آموزشی اوج السا.

2-چاپ دو بروشور جهت عضویت و معرفی عملکرد انجمن.

3-برگزاری بیش از صدها جلسه تصمیم گیری و آموزشی با مدیر گروه محترم زبان انگلیسی جناب آقای دکتر محمد شریعتی.

4-برگزاری اردو و بازدید علمی آموزشی از طرف انجمن برای دانشجویان زبان انگلیسی در دانشگاه شهید باهنر کرمان.

5-عضویت چشمگیر و قابل ملاحضه ی اساتید، کارکنان، دانشجویان و حتی عموم مردم جامعه.

6-به اکران گذاشتن مجلات و کتب های آموزش زبان انگلیسی در نمایشگاه کشوری واقع در شهرستان جیرفت.

7-ارسال مجله اوج السا به ادارات، دانشگاهها، نهادهای دولتی و سازمانها.

8-برگزاری بیش از شش جلسه بحث آزاد علمی در زمینه های مختلف و ضمن ضمیمه ی تحصیل.

9-به روز رسانی بورد تخصصی علمی زبان انگلیسی در دانشگاه.

10-ارسال مقالات و تازه های علمی از سوی کلیه اساتید و دانشجویان همه ی رشته ها داخل و خارج از دانشگاه جهت چاپ در مجله علمی اوج السا. و صدها فعالیت دیگر...

11-برگزاری نشت های آموزشی زبان انگلیسی در محل سالن اجتماعات سایت تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت.

12-برگزاری کنفرانس های بین دانشگاهی شهرستان جهت معرفی دستاوردهای علمی آموزشی و پژوهشی واحد جیرفت.

13-برگزاری کنفرانس های مطبوعاتی و تحلیلی خبری شهرستان جهت معرفی عملکرد بالای انجمن زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت.

14-تهیه و تنظیم کلیپ توانایی های این انجمن به صورت Full Option و توزیع در جلسات متعدد و از جمله کنگره تاریخ دانان جنوب استان کرمان.


ما توانسته ایم با راهکارهای علمی و آموزشی و بهره گیری از توان تجربه خود در کادرهای مختلف آموزشی، اساتید و دانشجویان را ترغیب به همکاری علمی و پژوهشی در نشریه با موفقیت به انجام برسانیم.

برای اعتلای کشورمان پا به میدان گذاشته ایم تا به جامعه ی دانشگاهی ثابت کنیم جوانان ایرانی می توانند و خواستار توانستن هستند و بروز هر کشف علمی را متعلق به خود می دانند.

جامعه ی دانشگاهی می کوشد برای اهداف پیش سازماندهی برنامه تدوین نماید و موارد آموزشی را به حد مرجعیت تمام برساند. طولی نخواهد کشید این آرمان به پیوست خواهد رسید و دانشجویان ما غرق در دانش می شوند! آیا چنین آرمانی قابل دست یافتنی است؟ باید گفت ما به خود اعتماد داریم./

اهداف انجمن

1-تعمیم و تعمیق روابط علمی و پژوهشی اعضاء.

2-ایجاد ارتباط مستمر و متقابل بین دانشگاه و اعضاء انجمن به منظور رفع نیازهای علمی و تخصصی.

3-به هنگام کردن دانش اعضاء و آشنایی بیشتر با مسائل زبان آموزی


4-شناخت و طرح مسائل و مشکلات یادگیری زبان انگلیسی و ایجاد زمینه های تحقیقاتی جدید در جهت باروری علمی و ارائه راهبردهای علمی در جهت حل مشکلات.

5-کمک به اعضاء در امور آموزشی و پژوهشی.

6-ایجاد ارتباط با انجمن ها و مؤسسات علمی و تحقیقاتی داخل و خارج از کشور پس از تصویب کمیسیون مرکزی، در راستای تبادل اطلاعات علمی و شناساندن توانمندی علمی دانشگاه.

7-تشکیل کنفرانسها، سمینارها و گردهمایی های علمی و تخصصی در زمینه آموزش نوین زبان انگلیسی.

8-شناسایی و تجزیه و تحلیل مشکلات و نارسایی های موجود در زمینه ی زبان انگلیسی.

9-تلاش جهت اعتلای دانشگاه آزاد واحد جیرفت در ایران و جهان.

10-مهیا ساختن محیطی تخصصی و آماده سازی زمینه برای کارهای حرفه ای و ایجاد خلاقیت و فعالیت های علمی و پژوهشی.


اتوپیای (آرمان) انجمن

با محیطی علمی و گردش کار همسان قوانین پایه و مادر را طبق آموزش زبان انگلیسی رعایت و معیار اصلی خود را کمک رسانی به امر آموزش زبان انگلیسی جامعه دانشگاهی می دانیم. نمود چند برابر مدت مشابه انجمن زبان انگلیسی اوج السا، زیربنا و روبنای ساختاری اصالت مطلق کار ما، باز توزیع علم در بین دانشجویان، برنامه های هدفدار، حلقه های آموزشی، پایگاه های علم و آموزش، سند رشد و وجهه ی دانشجو محوری علمی، حلقه اتصال علمی دانشجو و استاد، ایده های عملیاتی اندیشه ای، اشراف بر کل امورهای زبان انگلیسی و اعتقاد بر پایه ناب ترین ها برای دانشجویان، همه و همه این ها در سایه ی فصلی مشترک برای آموزش به دانشجویان می باشد. بدنه ای که ما برای انجمن زبان انگلیسی اوج السا بنا نموده ایم ساختاری کلی از دانشجویان و اساتید با فاز علمی می باشد.

"صرفاً جهت مطالعه"

"دانشگاهیان و افراد جویای علم" برای اتمام علم خود پیشنهادی را سراغ دارید؟

اوج هنر معتبر علمی
 
یا برای رسیدن به اکمال آموزش و یادگیری سریع زبان انگلیسی راهی را تا به حال هموار دیده اید؟

سئوال های متعدد آموزشی فکری طرح می نمائیم تا به خود آئید و ببینید که اطراف و حول محور تحصیلتان جایی هست که ارزش به آن قائل شوید تا آموزش را خوب اجرا نماید؟

بله؛ فرصت برای شما مهیا شده است؛ آن چنان طبع علمی گرمی را مهیا نموده ایم که شرکت در این حیطه ارمغانی از روشنی و امید خواهد بود.

طبیعت تدبیرگران با برنامه ریزان خواهد بود، برنامه ای را تدوین نمودیم که افق همتی برتر برای فردایی بهتر خواهد بود.

بنیاد اندیشه نیک همیشه استوار می ماند و پایه هایی از جنس تفکر و تععل منسجم را دارا می باشد.

شکل هندسی فردایی که بتوان به آن افتخار کرد را ما ترسیم نمودیم تا فقط به شما عزیزان ابلاغ کنیم و شما با نهایت درایت و هوشیارانه ادامه راه باشید.

فلسفه ی ماندگاری رسیدن به پیشرفت و دارا بودن مهارت ویژه می باشد که بایستی به نحوی هنرمندانه اجرا شود که پتانسیلی و الهامی از افراد اندیشمند و صاحب نظر را دریافت و به نسل آینده ی کشور عزیزمان ایران اسلامی انتقال دهد.


سپـاس از همه ی کسانی که پذیرای مفهوم بودند.
امیری
ایمیل جهت ارسال مقالات علمی: aujelsa@yahoo.com

وبلاگ: www.aujelsa.blogfa.com

مجلات: