امروز چهارشنبه هیجدهم تیر ماهسال یک هزار و سیصدو نود و نه 1399/4/18

دکتر طهرانچی در دیدار روسای واحدهای استان مرکزیدکتر طهرانچی در دیدار روسای واحدهای استان مرکزی
دکتر طهرانچی در دیدار روسای واحدهای استان مرکزی: ترم آینده ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی خواهد بود/ پرداخت معوقات پاداش بازنشستگان/ ارائه پیشنهاد افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان به هیأت امنا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ترم تحصیلی آینده دانشگاه به صورت ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی خواهد بود دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ظهر روز گذشته در دیدار با روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه در سامانه پایش آزاد، 27 برنامه بارگذاری شده که بیش از 16 هزار زمینه پژوهشی دارد، گفت: تا به حال 704 پروپوزال کارشناسی ارشد و 185 پروپوزال دکتری در حال انجام است. استان مرکزی با دارا بودن صنایع بزرگ، پتانسیل بالایی در تعریف نظام موضوعات دارد و باید بیش از گذشته در این زمینه فعالیت کند. وی با اشاره به برگزاری جلسه دانشگاه آزاد اسلامی با شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اظهار داشت: در این جلسه بسیاری از مشکلات و چالش ها حل و مصوب شد. همچنین در این شورا، گزارشی از سامانه پژوهشیار دانشگاه ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در سامانه پژوهشیار، 158 هزار کنشگر در حال فعالیت هستند، گفت: این سامانه یکی از سرمایه های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است که باید تمام تلاش خود را برای ارتقا و استفاده از آن به کار برد. استان مرکزی نیز به دلیل صنعتی بودن، می تواند فعالیت های مثمر ثمری در این سامانه داشته باشد. با فعال شدن سامانه پژوهشیار، در واقع بستر فعالیت های شبکه ای فراهم شده و لازم است واحدهای دانشگاهی در این بستر، برنامه علمی داشته باشند. ارائه پیشنهاد افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان به هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی   دکتر طهرانچی در ادامه با بیان اینکه پیشنهاد افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی برای سال جاری به هیأت امنای دانشگاه ارائه شده، گفت: کشور در شرایط اقتصادی نامطلوبی قرار دارد و لازم است که چند برنامه ازجمله متناسب‌سازی نسبت استاد به دانشجو، ترکیب هیات علمی موثر در هر استان و... در دانشگاه اجرا شود تا در یک فرآیند منطقی، شرایط افزایش حقوق به صورت معقول فراهم شود.  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: لازم و ضروری است که با یک رقم منطقی، روند بازخرید پرسنل ادامه داشته باشد.  افزایش حقوق باید براساس میزان اثربخشی، درآمدزایی و تحول‌آفرینی پرسنل باشد  دکتر طهرانچی با تأکید بر لزوم ایجاد فرآیندهایی برای افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: در فرآیند جدید، افزایش حقوق ها، باید براساس میزان اثربخشی، درآمدزایی و تحول‌آفرینی پرسنل انجام شود و اگر کسی در افزایش درآمد دانشگاه نقشی داشت، حقوق بیشتری دریافت کند.  وی با تأکید بر اهمیت نیروی انسانی در هر سازمان، گفت: این موضوع در دانشگاه آزاد اسلامی نیز بسیار حائز اهمیت است و تمام تلاش ما برای رضایت کارکنان و بازنشستگان است. در این راستا، پرداخت معوقات پاداش بازنشستگان در اولویت است.  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: تلاش کل مجموعه ، ارتقای برند و کیفیت دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی زمینه هاست؛ همانگونه که در آموزش مجازی بسیار موفق عمل کردیم. ترم آینده؛ ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه در شرایط شیوع بیماری کرونا به ناچار به آموزش مجازی روی آوردیم، گفت: امروز آموزش عالی در شرایطی قرار دارد که سال گذشته اینگونه نبود. این فضا دیگر به گذشته بر نمی گردد. بنابراین باید به این واقعیت توجه داشته باشیم و خود را با شرایط و تحولات جدید وفق دهیم، چرا که ارائه خدمت در دوران بحران باعث بقای سازمان هاست.  وی ادامه داد: برگزاری کلاس های مجازی، تجربه‌ای بود تا اساتید و دانشجویان با محیط آموزش مجازی آشنا شوند. شروع ترم آینده به صورت حضوری و ادامه آن به صورت مجازی خواهد بود. با توجه به اینکه خطر شیوع کرونا همچنان باقی است، ترم آینده در واقع ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی خواهد بود.  جزییات برگزاری ترم آینده در دانشگاه آزاد اسلامی  وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای ترم آینده دانشگاه آزاد اسلامی باید جدید و منعطف باشد، اظهار داشت: یکی از برنامه ها برای ترم آینده این است که یک ماه اول ترم به صورت فشرده به کلاس های عملی اختصاص یابد. در این خصوص آیین‌نامه و بخشنامه های کلی به استان ها ابلاغ می شود و تصمیم‌گیری درخصوص جزئیات و نحوه اجرای آنها، به استان ها واگذار می شود.  دکتر طهرانچی ادامه داد: تابستان فرصت مناسبی است که واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی دوره های آموزش تکمیلی آشنایی با محیط آموزش مجازی برای اساتید برگزار کنند. انتظار ما از اساتید، خلق ارزش افزوده در آموزش های غیرحضوری است و برای این کار نیازمند طراحی یک نظام جدید آموزشی هستیم، چرا که کرونا پارادایم های ذهنی ما را به نحوی تغییر داد که هیچ‌گاه به آن فکر نمی کردیم، اما همکاران خوب ما در دانشگاه آزاد اسلامی به طور شایسته خود را با شرایط وفق دادند و در بستر مناسبی که در این دانشگاه ایجاد شد، آموزش مجازی با مشارکت اساتید و دانشجویان به خوبی پیاده شد.  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به لزوم بازتعریف وظایف و اختیارات بخش های مختلف واحدهای دانشگاهی، گفت: در ماه های اخیر با شرایطی مواجه شدیم که نحوه فعالیت ها در قسمت های مختلف دانشگاه تغییر یافت. به عنوان مثال معاونان دانشجویی که پیش از این مسئولیت خوابگاه، سلف و امور دانشجویی را برعهده داشتند، در حال حاضر با توجه به اینکه این قسمت ها غیرفعال شده و به دانشجویان خدماتی در زمینه سلف و خوابگاه ارائه نمی شود، وظایف مربوط به آنان نیز بازتعریف خواهد شد.  وی در پایان خاطرنشان کرد: حفظ کیان دانشگاه، ارتقای علمی و گسترش فضای انقلابی، سه مطالبه مقام معظم رهبری از دانشگاه آزاد اسلامی است که در رأس برنامه ها و اولویت های مدیران و مسئولان این دانشگاه قرار دارد و واحدها نیز باید در تحقق آن، همکاری داشته باشند.  در ادامه این جلسه، دکتر حسین کلانتری خلیل‌آباد سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک، ضمن ارائه گزارشی از برگزاری موفقیت‌آمیز کلاس های مجازی و توضیحاتی درخصصوص برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اسلامی استان، گفت: به طور کلی 689 آزمون در واحد اراک برگزار شد. بیش از 11 هزار دانشجو در واحد اراک در امتحانات پایان ترم حضور داشتند.  وی با اشاره به فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فناوری و نوآوری، اظهار داشت: بازار فناوری با 6 سرا در واحد اراک تعریف شده است. 7 مرکز رشد در استان شامل 2 مرکز رشد در واحد اراک، واحدهای خمین، ساوه، نراق، تفرش و آشتیان فعالیت دارند. همچنین 24 هسته و واحد فن‌آور در اراک فعالیت می کنند.  گفتنی است، مواردی ازجمله ارائه 7 راهکار برای جذب دانشجو، بورسیه تحصیلی (عادی و ممتاز)، هدایت تحصیلی، ارائه پیشنهاد ادامه فعالیت سه واحد اراک، ساوه و خمین به عنوان واحد دانشگاهی و ادامه همکاری واحدهای کوچک و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی به عنوان «سرا»، ارائه گزارش تفصیلی از بیماری های ریشه خیار و بحث های بیولوژیکی مرتبط با آن که برعهده واحد اراک گذاشته شد، ارائه آمار کلاس های مجازی و... در این جلسه مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

دکتر طهرانچی در دیدار روسای واحدهای استان مرکزی

ادامه مطلب ...


 
 
گلخانه آموزشي و تحقيقاتي
 
 گلخانه آموزشي و تحقيقاتي دانشگاه آزاد اسلامي واحدجيرفت  در سال 1375 توسط رياست عاليه دانشگاه جناب آقاي دكتر جاسبي افتتاح شد.
اين گلخانه با تاسيسات جانبي داراي 4000 متر مربع مساحت بوده و از حيث يكپارچه بودن بزرگترين گلخانه آموزشي و تحقيقاتي كشور محسوب مي شود. اسكلت آن فلزي،پوشش سقف شيشه،پايه هاي بتني و جهت جغرافيايي آن شمالي و جنوبي ،سيستم آبياري آن ميست(mist) بوده و داراي بخش هاي ذيل است:
1-    بخش گل و گياهان آپارتماني و درختان و درختچه هاي زينتي:بالغ بر يكصد و پنجاه گونه از انواع گياهان گرمسيري و نيمه گرمسيري در بخش فوق توليد و تكثير و نگهداري مي شوند. اين بخش داراي گياهان منحصر بفردي از قبيل انواع دراسنا،فيكوس،بنجامين،كاج مطبق،سيكاس،ديفن باخيا و... مي باشد. همچنين درختان و درختچه هاي زينتي از قبيل انواع كاغذي ،انواع ختمي، تكوما و ... توليد و جهت كاشت در فضاي سبز عرضه مي شود.
2-    بخش گل و گياهان فصلي:در اين بخش اكثريت گياهان فصلي توليد و جالب اينكه در فصل زمستان گلهاي بسيار زيبايي داده و جلوه بهاري خوبي بخود مي گيرند از مهمترين آنها عبارتند از:داوودي ،قرنفل ،ناز،هميشه بهار-جعفري-مرواريد-اطلسي-ميمون-كلم زينتي و ... مي توان نام برد.
3-    بخش ميوه هاي گرمسيري و نيمه گرمسيري:
در اين بخش انواع موز،چيكو،انبه،تمبر هندي –گواوا و آناناس و .. نهال آنها توليد مي شود و از نكات قابل توجه اينكه دانشجويان رشته باغباني از نزديك با اين گياهان آشنا مي شوند.
4-    بخش هيدروپونيك:اولين واحد اين نوع كشت در منطقه جنوب شرق محسوب ميشود. و محصولاتي از قبيل توت رنگي انواع واريته هاي خيار-انواع واريته هاي گوجه فرنگي انواع واريته هاي فلفل رنگي دلمه اي و كشت مي شود و دانشجويان از نزديك و بصورت عملي با نحوه اين نوع كشت آشنا شده و فنون آنرا فرا مي گيرند.

به اطلاع ميرساند كه كليه كارها و فعاليت هاي گلخانه فوق توسط دانشجويان رشته كشاورزي بر اساس سرفصل دروس مربوطه انجام ميگيرد. و نكات بسيار مهم اينكه دانشجويان از نزديك و بصورت عملي انواع پيوند –انواع قلمه و انواع محيط كشت و كاشت انواع بذور آموزش ديده و بعد از پايان تحصيلات در اين حرفه مي توانند فعاليت نمايند كه بسياري از دانشجويان اين كار را انجام داده و مشغول توليد محصولات گلخانه اي مي باشند.
بازگشت